نوشيدن چاي سبز احتمال ابتلا به سرطان پروستات را كاهش ميدهد
براساس مطالعات محققان مركز ملي سرطان ژاپن، خطر ابتلا به سرطان پيشرفته پروستات در مرداني كه روزانه پنج فنجان يا بيشتر چاي سبز مينوشند در مقايسه با كساني كه كمتر از يك فنجان در روز چاي سبز مصرف ميكنند، به نصف كاهش مييابد.
نوري كوراهاشي، يكي از دانشمنداني كه در اين تحقيق شركت داشت ميگويد: «اين بدان معني نيست كه نوشيدن چاي سبز كاهش خطر ابتلا به سرطان پيشرفته پروستات را تضمين ميكند. ما فقط نتايج تحقيقات خود را اعلام كردهايم و اين مطالعه به كاهش ابتلا به سرطان پروستات اشاره ميكند».
براساس اين مطالعه سرطان پروستات در ميان مردان آسيايي نسبت به مردان غربي كمتر شايع است و اين ممكن است تا حدودي مرتبط به مصرف چاي سبز در آسيا باشد ولي محققان اعلام كردهاند براي اثبات اثرات پيشگيريكننده چاي سبز به مطالعات بيشتري احتياج است.
نتايج اين مطالعه كه در نشريه آمريكايي اپيدميولوژي به چاپ رسيده است، اطلاعات به دست آمده از 50000 مرد بين 69-40 سال را در يك دوره 14 ساله از سال 1990 نشان ميدهد.
منبع:salaamat.ir